Etiketler

, , , , , ,


oguz aral

oguz aral

Son zamanlarda fena halde Oğuz Aral’a sardırdım. Piyasa’da Korhan Atay ve Figen Kumru Akşit’in yazdıkları bir kitap var; Mizahın Abisi Oğuz Aral. Doğan Kitapçılıktan çıkmış kitap. Çizer olmama rağmen Gırgır’ı pek bilmem ben. Gırgır’ı okumaya başladım, bir yıl geçmeden dergi Ertuğrul Akbay’a satıldı. Daha sonra Gırgır’ı ciltlerinden okudum. Kitap fena değil ama yine de Gırgır dönemi çok yüzeysel geçilmiş. Kitabı okuduğum sıralarda Gitti Gidiyor’da çok ilginç bir şey gördüm. Oğuz Aral’ın orijinal Avni çizimlerini satıyorlardı. Büyük ihtimalle Ertuğrul Akbay dergiye el koyunca eski orjinaller derginin deposunda kaldı. Depodan orjinalleri alan biri de sahaflara sattı herhalde. Neyse, iki tane Avni orijinali satın aldım. Kutsal orjinalleri incelerken gözüme çok acaip bişey çarptı. Esprilerden birini Cevat Özer diye bir karikatürcü bulmuş. Oğuz Aral çizmiş. Öyle de imza atılmış zamanında. Fakat gel zaman git zaman bu orjinal tekrar basılmış dergide demek ki. Çünkü İmzanın üzerine bir kağıt yapıştırıp Cevat Özer imzasını silmişler. Ama ışığa tutup bakınca altta Cevat Özer ismi kabak gibi ortaya cıkıyor.
Ben su-i zanda bulunarak bunu Oğuz Aral’ın yaptığını düşündüm ve bu yazının ilk versiyonunda “Oğuz Aral gibi biri bunu nasıl yapar” şeklinde bir cümle kurdum. Ama sağolsun Cevat Özer bir mail göndererek olaya açıklık kazandırdı. Cevat Özer Ertuğrul Akbay’ın Gırgır’daki bir çok orjinaldeki imzaları silerek tekrar tekrar yayınladığını söylüyor.
(Not: Teşekkürler Cevat Özer)

avni

avni